Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag mijn functie online worden gezet,terwijl ik niet weet dat ik weg moet?

Ik kwam op de website van mijn werkgever mijn functie tegen, deze gaat blijkbaar nu door iemand anders vervuld worden. Ik weet nog nergens van en weet niet dat mijn contract dus niet wordt verlengd die eind maart eindigd. Mag dit zomaar voordat mij iets is verteld? Wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Als je een arbeidsovereenkomst hebt voor bepaalde tijd houdt deze van rechtswege (= automatisch) op op de einddatum van de overeenkomst. Op de laatste dag van de overeenkomst zou de werkgever dus kunnen zeggen dat je de volgende dag niet meer hoeft te komen.

Ik vind dat je werkgever dit niet goed heeft aangepakt. Uiteraard heeft hij het recht om een vacature online te zetten voor de functie die je nu vervult in een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd die hij kennelijk niet van plan is te verlengen. Het had echter van fatsoen getuigd als hij, voordat hij dit zou gaan doen, jou eerst persoonlijk had meegedeeld dat je contract niet zou worden verlengd. Fatsoen is echter niet bij iedere werkgever meer in de mode.
Computoon
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is niet netjes maar het mag wel je weet namelijk dat je contract afloopt en verlengen is niet verplicht
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja dat mag wat je kunt doe is Solliciteren op de functie die online staat,mischien denk de werkgever dat je weg wil ,in elk geval maak je dan kenbaar dat je wil blijven
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing