Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je als 16 jarige bij 2 verschillende supermarkten werken?

Ik zit nu in mn proeftijd bij een supermarkt maar ik heb een aanbod gekregen bij een andere waar ik meer zal verdiene, liefst wil ik niet weg gaan bij de supermarkt waar ik nu werk. (Natuurlijk ga ik niet meer werken dan wettelijk mag) Dus is het wettelijk oké? of mag het niet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Ja hoor dat mag wettelijk gezien, tenzij er een concurrentiebeding in je contract staat, dat houdt in dat je in en een bepaalde periode na de tijd dat je voor een supermarkt werkt, niet bij een soort gelijk bedrijf mag werken. Vraag dus even na bij je werkgever of dit mag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit kan, behalve als er in de supermarkt cao of in je arbeidsovereenkomst een verbod op nevenwerkzaamheden zou staan. Staat dat er niet in, dan is het toch goed om te melden aan je werkgever. Stel namelijk dat je nu een 0-uren of min-maxcontract hebt. Dan 'moet' je komen als je wordt opgeroepen en (bij min-max) ten hoogste het maximale uren werken. Dat kan foutlopen als de supermarkten je op dezelfde tijden willen inzetten.

Toegevoegd na 4 minuten:
Verder moet je in de gaten houden, dat je de wettelijk toegestane maximale arbeidstijden enz. niet overschrijdt. Die zijn voor iemand van 16 anders dan voor iemand van 18.
Computoon
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing