Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ivm crisis vervalt mijn functie en moet ik een lagere functie met lager salaris accepteren. Mag dat zomaar ? of ? wat zijn mijn rechten ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Als je functie vervalt (ten gevolge van een reorganisatie om bedrijfseconomische redenen) dan ben je in principe je baan kwijt.
Er word dan een vervangende functie aangeboden die passend is voor jou, maar als je die niet wil hebben dan hoef je die niet te accepteren. Je bent dan echter werkloos, en het is afhankelijk van de bewoordingen in je vaststellingsovereenkomst (het document waarin staat dat je je baan kwijt bent, welke ontslagvergoeding je daarvoor krijgt etc) of je daarna recht hebt op WW of niet. Als er in die vaststellingsovereenkomst staat dat er een passende functie is aangeboden maar dat je die hebt geweigerd, dan zou het uwv kunnen besluiten dat het verwijtbare werkloosheid is. Als de bewoordingen anders zijn (er is geen passende functie beschikbaar) dan heb je gewoon recht op WW.
11 jaar geleden
Dat ligt eraan hoeveel er geminderd wordt in salaris, als dit om een groot bedrag gaat, loont het de moeite een advocaat in de arm te nemen en een zaak hierover aan te spannen. Het verschil moet namelijk wel redelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing