Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan mijn werkgever loon inhouden zoveel hij wil als ik wat aan hem te betalen heb?

Ik moet wat betalen aan mijn werkgever. Nu heeft hij zonder overleg sowieso alvast 500 euro van mijn salaris afgehaald deze maand. Dit is meer dan de helft. Is daar geen max aan verbonden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Uw werkgever mag tijdens de duur van het dienstverband alleen in een aantal specifieke gevallen bedragen met uw loon verrekenen. Het moet dan namelijk gaan om een opeisbaar bedrag van uw werkgever dat bijvoorbeeld verband houdt met
teveel betaald loon. Als uw werkgever echter over een lange periode teveel loon betaald heeft en u was te goeder trouw, kunt u mogelijk met succes bezwaar maken tegen terugvordering.

Zie voor de andere specifieke situaties waarbij verrekening plaats mag vinden de link hieronder.

Uw werkgever mag nooit verrekenen met dat deel van uw loon dat onder de zogenaamde beslagvrije voet valt. Dit is een bedrag dat overeenkomst met 90% van de bijstandsnorm. Dit bedrag moet elke werknemer van de overheid tenminste aan loon ontvangen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Hoe hoog de beslagvrije voet is is afhankelijk van uw privé situatie. Bijvoorbeeld of u een verdiende partner hebt of misshien heeft u nog een ander inkomen. In onderstaande tool kunt u uitrekenen hoe hoog wat uw beslagvrije voet is.
U kunt voor uw probleem advies inwinnen bij het juridisch loket of bij de sociale raadslieden van uw woonplaats.

http://www.jwgd.nl/Beslagvrije_voet/?style=kbvg
(Lees meer...)
fisbel
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: