Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik het beste een baan vinden?

Goedendag, ik ben 16 jaar en ik ga naar school 4-VMBO. Ik wil graag 10-15 uur per week werken. Ik heb een paar keer gesolliciteerd bij de McDonalds, het is er niet van geworden ze hebben me steeds maar niet aangenomen en bij de Albert Heijn ook gesolliciteerd en daar ook nog niet. Hoe kan ik het beste een baan vinden? Er naar toe gaan of bellen, e-mailen? Hebben jullie tips, als jullie tips hebben stel ik dat erg op prijs.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
848

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Netwerken. Netwerken. Netwerken. Maakt niet uit wat je kent, 't maakt uit wi je kent. Solliciteren door te reageren op advertenties in media en internet hebben een erg kleine kans van slagen. Vele sollicitanten voor 1 baantje. De meeste kans heb je via via via mensen die je kent en die jou kennen.
En daarnaast geld nog steeds, hoe meer papiertjes (diploma's) hoe meer kans.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stel je CV op, deze zal in jouw geval nog kort zijn, maar dat is niet erg. Schrijf er een korte sollicitatiebrief bij waarbij je aangeeft wie je bent, dat je nog naar school gaat, hoeveel uur je kunt werken en eventueel wanneer en laat zien dat je graag wilt werken. Zorg dat dit een beetje specifiek is, dus als je bij het Kruidvat wilt werken, schrijf dit ook in je brief. En geef hem vervolgens af. Geef aan bij de kassa dat je op zoek bent naar werk en dat je graag degene wilt spreken die daar over gaat en laat eventueel je brief en cv achter. Ook als ze niemand nodig hebben! Er is vaak meer verloop onder het personeel in de horeca en retail dan op een kantoor, dus wie weet komt er binnenkort wel iets vrij!
Ik heb gemerkt dat veel managers graag willen zien wie je bent. Dat zegt namelijk meer dan alleen een brief. Maar ik snap wel dat dit misschien niet makkelijk is, maar het maakt een goede indruk.
Bij veel ketens kan je ook via de website solliciteren, dit kan je ook proberen, maar dan is de kans dat je reactie krijgt wel kleiner.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding