Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wordt ontslagen om economische redenen. Hoe lang na het ontslag mag mijn baas mij partime in dienst nemen?

Er zal veel minder werk zijn, maar slecht voor 1 of 2 dagen per week ipv fulltime. Hoe lang na het ontslag met wederzijdse instemming mag ik nu in dienst komen voor deze uren per week?

Toegevoegd na 9 minuten:
Het weer gaan werken, partime, bij de oude werkgever is voor mij alleen een optie als ik elders nog geen werk heb gevonden. Het bedrijf heeft echt zeer weinig werk en het is geen 'formule' om ons weer goedkoop in dienst te nemen tegen slechtere voorwaarden. Voor het werk dat er nog is wil mijn werkgever uiteraard liever mensen die het bedrijf kennen dan nieuwe mensen aantrekken voor partime werk.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Als je ontslagen wordt met wederzijdsgoedvinden, mag hij je direct (na de gelde opzegtermijn) weer in dienst nemen. Echter zal dit meestal onder een andere fucntienaam zijn (vaak zie je dat de werkgever een jaar niemand met dezelfde functie in dienst mag nemen.
In mijn geval heeft mijn werkgever ontslag aangevraagd bij het UWV(voor het geval ik niet zou meewerken), heeft hij later in overleg met mij mij ontslagen met wederzijdsgoedvinden, en heeft me na de opzegtermijn van 2 maanden weer in een andere functie (ook al doe ik dezelfde werkzaamheden) in dienst genomen voor 24 uur (ik had een fulltime baan).
Er is oo nog een mogelijkhied dat hij je gedeeltetijk ontslaat (voor 16 u bijvoorbeeld), maar hoe dit in z'n werk gaat weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze duurtijd hangt oa af van hetgeen in de CAO (Collectieve Arbeidsovereenkomst) van het bedrijf is opgenomen.
Lees ook heel goed de kleine lettertjes van zowel jouw ontslag documenten als die van een eventueel nieuw contract.
Want wegens de steeds stijgende loonkosten en bijhorende toeslagen zijn zowel vele werkgevers als vele vakbondsafgevaardigden volleerde meesters geworden in het omzeilen van wettelijke bepalingen hieromtrent.

Begrijpelijk als je het van hun kant bekijkt maar jammerlijk als je zelf andere, in jouw voordeel uitdraaiende, verwachtingen had.

Let ook op met het opnieuw aan de slag gaan in een part-time functie want bij eventueel ontslag wordt je hierop aangerekend. Wat concreet betekent dat je op een pak minder bijstand kan rekenen.

De meest optimale optie is ander werk vinden.
En als je dat echt wil vinden dan vind je dat ook, zeker weten.
Indien dat niet lukt dan is tijdelijk op werkloosheidsvergoeding terugvallen een volkomen gerechtvaardigd alternatief.

Bouw rond elke optie in gedachten een scenario op en let goed op hetgeen dit bij jou teweeg brengt.
Kies voor het scenario dat jou over heel de lijn het beste gevoel geeft en ga er dan voluit voor!!!

Liefs en veel Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing