Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn tijdelijke contract verloopt over 5 maanden en heb te horen gekregen dat deze niet zal worden verlengd. Kan ik al op zoek naar een andere baan?

Ik heb te horen gekregen dat mijn 3e tijdelijke contractuele aanstelling niet zal worden verlengd door mijn werkgever. Mijn volgende contract zou dus een contract worden voor onbepaalde tijd.
In principe kan een tijdelijk contract tussentijds niet worden opgezegd. Nu heb ik elders een baan aangeboden gekregen met betere perspectieven. Kan ik met de in acht neming van het gegeven dat mijn tijdelijke contract bij werkgever A niet zal worden verlengd in gaan op het aanbod van werkgever B?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
986

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In principe kan een contract voor bep. tijd alleen tussentijds worden opgezegd, met een opzegtermijn van een maand, als dat overeengekomen is. Maar in deze situatie is het redelijk om aan je werkgever te vragen of hij mee wil werken aan beeindiging met wederzijds goedvinden. Dan kun je weg op de datum die jullie overeenkomen. Werkt de werkgever niet mee en mag je niet tussentijds opzeggen, dan kun je nog ontbinding vragen aan de kantonrechter. Ik voorzie echter geen problemen.
(Lees meer...)
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet even kijken wat er in je contract staat oakleaf, dan heb je pas echt antwoord. Staat er een opzegtermijn van 1 maand in of niet?

Andere antwoorden (2)

Normaal gesproken kan een contract wel voor af lopen opgezegd worden, dat lijkt me bij jouw contract dus ook mogelijk, je hebt dan (meestal) een opzegtermijn van 1 maand. Kijk hier je contract en/of CAO nog eens op na. In dat geval zou je dus per 1 november kunnen beginnen bij je nieuwe werkgever, als je voor 1 oktober opzegt. Kun je het echt niet beëindigen, dan is het verstandig dit met je werkgever te bespreken, deze zal begrijpen dat je op zoek bent naar een andere baan en je waarschijnlijk toestemming geven vroegtijdig je contract te beëindigen, in overleg kun je dan een opzegtermijn bespreken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Afhankelijk van je opzegtermijn kan dat gewoon hoor. Zoals de anderen al zeggen is dit meestal 1 maand, maar het kunnen er soms ook 2 zijn. Netjes van je werkgever dat hij je dit al op tijd laat weten; aan de andere kant ook weer stom, want ik durf te wedden dat als ie nog een jaar kon verlengen hij dit gedaan had. Je wordt gewoon 3 jaar gebruikt en dan vervangen....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding