wat kan ik doen tegen een onredelijke baas en bedrijfsleider?
hallo
ik ben inmiddels 1 jaar werkzaam in een tankstation/wasstraat, ik werk voornamelijk in de shop, maar de laatste 3 weken ook wasstraat, omdat die medewerker op vakantie is.
ik vind het best leuk werk, alleen de baas en nu ook bedrijfsleider heeft alleen maar kritiek, het zit me momenteel tot boven me kruin, ik moet 12uurs diensten draaien, met zeer weinig pauze tussendoor, want als er een auto komt aanrijden, moet je die helpen.
deze week heb ik 51uur gewerkt, dwz. dinsdag van 13uur tot 20uur, woensdag van 08uur tot 20uur, donderdag van 08uur tot 18uur, vrijdag van 08uur tot 20uur, en zaterdag van 08uur tot 18uur.
ik heb echt het gevoel dat het niet goed gaat met me, enorm moe, vandaag stond ik wederom te shaken omdat ik weer een donderpreek kreeg van me baas, en wilde hem wat dingen verklaren, waar ik de kans niet toe kreeg, hij dreigt telkens met ontslag, en zegt dat ik me gedraag als een klein kind. ben dus 33 jaar.
hij vind dat ik niet schoonmaak, wat ik dus telkens wel probeer, maar ja, je staat dus alleen in de wasstraat, en hij vind dan ook, dat ik dan best na werktijd moet kunnen doorwerken om alles schoon te maken.
kortom, hij beledigd me, hij kleineert me, hij wil mijn mening of mijn kant van het verhaal niet horen, terwijl ik altijd, maar altijd voor hem klaar sta of zijn bedrijf.
het team is helaas niet groot, maar daar hoef ik toch niet verandwoordelijk voor te zijn?
ik zat al te denken om naar de rechtswinkel te gaan.
Dat is nu natuurlijk niet makkelijk. Echter als zaken zoals donderpreken daar bedrijfscultuur zijn geworden, zal je recht proberen te halen de werksfeer er echt niet beter op maken, en zal je daar nooit lekker naar je zin kunnen werken Succes.
http://www.leren.nl/cursus/professionele-vaardigheden/leiding-ontvangen/baas-eist-teveel.html
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.