Mag mijn werkgever mij verplichten om uren in te halen?
Ik heb mijn ontslag ingediend bij mijn werkgever (leidinggevende). Ik heb volgens mijn arbeidsovereenkomst een maand opzeg termijn. Op 19 juni heb ik mijn ontslag ingediend en dat betekend dat ik per 19 juli weg kan,dit is mondeling toe gezegd. Nu heb ik aangegeven als ik nog vakantie uren zou hebben deze op zou willen maken voor mijn vertrek. Helaas had ik maar 5 uur meer over. Nu sta ik wel 36 uur in de min en mijn werkgever wil dat ik deze uren in ga halen (min 5 uur is 31 uur). Nu sta ik tot en met 14 juli helemaal vol gepland,en vanaf 15 juli heb ik officieel vakantie volgens ons rooster. In de dagen tussen 15 en 19 juli heb ik veel gepland,waaronder een 24 uurs opname in het ziekenhuis,en daaraan vast twee dagen in een hotel. In deze dagen kan ik niet werken,dit heb ik ook aangegeven. Om de dagen te compenseren heb ik aangeboden dat ze mij die dagen in kunnen op mijn loon,of kunnen verrekenen met mijn opgebouwde vakantie geld en eindejaarsuitkering tegoed.
Maar wat ik graag zou willen weten is of mijn werkgever mij kan/mag verplichten om deze uren in te halen. Volgens hun hebben ze dit nog tegoed van mij. Ik zit hier best wel mee,vandaar dat ik dit nu hier vraag misschien weten jullie hier antwoord op?
Toegevoegd na 11 minuten:
Mijn leidinggevende die er over gaat is pas 7 juli weer aanwezig.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.