Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een andere baan gevonden,wanneer vertel ik dit aan mijn huidige werkgever?

Na aanleiding van een eerdere sollicitatie gesprek ben ik net telefonisch op de hoogte gesteld dat ik ben aangenomen voor de functie waarvoor ik heb gesolliciteerd. Mijn huidige werkgever is nog niet op de hoogte,maar wanneer kan ik dit het beste doen?
Zelf denk ik aan om het pas te doen als ik alles rond heb met mijn aankomende werkgever,zoals voorwaarde gesprek en het tekenen van het contract. Maar wat is nu gebruikelijk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Kijk in ieder geval naar je opzegtermijn, dus zeker voor het eind van de maand, als je niet nog een maand langer wilt blijven werken.
En verder, wat gebruikelijk is, hangt vaak ook van de verhoudingen op het bedrijf. Wil je je werkgever extra tijd gunnen om iemand anders te zoeken of niet
anneliez
11 jaar geleden
Ik zou inderdaad oppassen met je opzegtermijn, dit kan verschillen van een maand tot 3 maand.Wat ik zou doen: ik zou mijn werkgever sowieso inlichten, dan ben je eerlijk. En nu helemaal, omdat je ook werkelijk bent aangenomen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou idd kijken wat de opzegtermijn is maar ik zou niets ondernemen voordat alles met de nieuwe werkgever op papier staat indien hij zich nog zou bedenken. Je hebt wel een mondelinge toezegging maar op papier is toch iets beter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing