Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik meteen ontslag bij Dirk nemen?

Hallo allemaal,

Ik werk nu ongeveer anderhalve maand bij de Dirk van den Broek, en ik ben het nu al zat aangezien ik te veel overuren maak en er niet voor uitbetaald krijg. Bovendien mag ik niet na 19:00u werken in verband met mijn leeftijd. Ik werk soms wel tot 20:15 en krijg na die 19:00 dus ook niet uitbetaald aangezien het overuren zijn. Kan ik ontslag nemen zonder dat ik nog een maand moet komen aangezien ik hier nog maar net werk?

Met vriendelijke groet,

BlueYellowTV

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Bij heel veel bedrijven is het gewoon dat je overuren pas naar in de 2e maand betaald word, dat heeft te maken met het verwerken bij personeelszaken. Als jij overwerkt horen ze dat te betalen en een supermarkt gooit niet snel zijn naam te grabbel om dat niet te doen.(kost klanten door negatieve publiciteit). Ga het gewoon vragen hoe dat geregeld is en de antwoord zal best meevallen. Wil je toch ontslag nemen, ja het kan, zelfs op de laatste dag van je proeftijd, en die proeftijd is 2 maanden, maar als je een 0 uren contract heb kan je altijd je niet meer beschikbaar stellen voor werk en zo ook weggaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing