Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

zieke collega eist aangepaste werktijden (geen laat/vroege diensten) werkt wel extra diensten, wat mijn rooster ernstig beiinvloed,mag dit?

wat mijn rooster ernstig beiinvloed,mag dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wees blij dat hij wel extra diensten draait anders kwam er nog meer op jullie schouders!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat wilde ik ook zeggen; ziek en toch extra diensten. Ik zou er blij mee zijn met zo'n werknemers.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dit mag wel, echter je werkgever is diegene die uiteindelijk de beslissing neemt, ga daarom ook praten met je werkgever en bespreek de problemen die jij met je rooster hebt. Wat iemand bij ziekte wel of niet kan, is voor een ander niet te bepalen, oordeel daar ook niet over, maar dat wil niet zeggen dat het ten koste van je eigen werkplezier en gezondheid moet gaan. Bedenk een goede reden waarom deze werktijden niet goed zijn voor jou. Jouw werkgever kan dan naar een passende oplossing zoeken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed gezegd! :) +
Ik ben het oneens met Crea.

Het rooster wat jij hebt is ook een recht. Als je meer dan drie maanden dit rooster werkt, mag de werkgever dat niet zomaar eenzijdig aanpassen.

Ik snap dat de collega andere werktijden moet hebben vanwege de gezondheid. maar er is nergens een regel dat dit ten nadele van de andere medewerkers moet gaan.
Straks werk je alleen nog maar late dienst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding