Zou het salaris bij elk bedrijf met je verjaardag omhoog moeten als je nog onder het minimumloon valt?
Ik heb het idee dat ik genaaid word door mijn werkgever.
Vorig jaar, verdiende ik bij een 36 1/2-urige werkweek een bruto salaris van 1016 euro voor een baan als DTP-er. Dit vind ik op zich al erg weinig, gezien een vroegere klasgenoot met hetzelfde werk begon met 1350 euro bruto. Toen ik jarig werd en dus van 19 naar 20 ging kreeg ik geen directe verhoging, pas aan het einde van het jaar kreeg ik een (zeer kleine) verhoging van 1016 naar 1060 bruto. Sindsdien heb ik geen loonsverhoging gehad en tot op de dag van vandaag nog steeds een netto bedrag van 879 euro binnen gekregen iedere maand.
Gisteren ben ik jarig geweest en 21 geworden, zou volgens de wet met ingang van mijn nieuwe leeftijd mijn salaris ook verhoogd moeten worden, of kunnen bedrijven in een zelf opgezette CAO stellen dat ze dit niet per direct hoeven? Zo niet, is het dan slim om het er met mijn werkgever over te hebben, ik heb namelijk geen vast contract en ben bang dat als ik lastig ga doen ze me er sneller uit gooien, vooral gezien het werkloosheidspercentage vandaag de dag best hoog ligt. Ik werk er nu 2 en een half jaar en aan het einde van dit jaar krijg ik een contract of word ik ontslagen.
Ik was al aan het twijfelen of ik misschien niet beter elders werk kan zoeken maar het euvel zit hem in dat ik erg kan genieten van mijn huidige werk, de bedrijfssfeer en mijn collega's.
Bij voorbaat dank
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.