Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe weiger je op een beleefde manier een baan?

Het is via een detacheringsbureau en de baan is gewoon net niet leuk genoeg en net te ver weg, maar ik wil wel graag dat ze me een andere baan aanbieden. Iets dichterbij of iets waar ik meer affiniteit mee heb. Ik wil niet als een zeurpiet overkomen waardoor ze me niets meer aanbieden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Vertel dat je er blij mee bent, dat ze iets hebben gevonden, maar dat dit niet is wat je zoekt, vertel daarna wat je wel wil en hoever je ervoor wilt reizen. Bedank ze hartelijk en vraag hen verder te zoeken voor je, want dat je wel vertrouwen in hen stelt. En nog steeds graag wil werken.
Maar waarom probeer je het niet een tijdje, misschien is het wel leuker dan je denkt en is het reizen ook goed te doen, dan kun je er tijdens de proefperiode alsnog vanaf zien en hen dan de nadelen voorleggen. Je hebt als het goed is, twee maanden proeftijd. Anders is het als je door een handicap of beperking bij dat bureau bent terechtgekomen en aanpassingen op de werkvloer nodig hebt, die aanpassingen krijg je alleen vergoedt als je minimaal een jaarcontract krijgt en deze periode ook daar blijft werken, maar ik vermoedt niet dat het hier om gaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vertel ze gewoon wat je van de baan vindt en dat jij er te lang voor moet reizen om daar te komen.

Echter als je slim ben accepteer je de baan maar geef je bij de aanvaarding aan dat dit niet het werk is wat je zoekt en het te ver van huis is. Dit geeft een veel betere indruk en geef je aan te willen werken met als gevolg dat het detacheringsbureau sneller geneigd is om een passende baan te zoeken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing