Ik krijg een borst-herstel operatie en mijn vriend werkt voor een uitzendbureau, kan hij zorgverlof aanvragen?
Hallo,
Ik krijg in april een her operatie aan mijn brosten omdat ik complicaties heb gekregen na mijn borstvergroting. Het is medisch noodzakelijk en mijn verzekering vergoed het want ik heb een akkoordverklaring gekregen. Na deze operatie heb ik natuurlijk zorg nodig want kan en mag zelf niets. Mijn vriend werkt via een uitzendbureau bij een bedrijf. Kan hij zorgverlof vragen om mij te verzorgen?
Ik weet nog van mijn oma die had een oog operatie gehad. Ze heeft 6weken bij mijn ouders gezeten omdat ze niets mocht doen. Niet bukken. Niet koken, helemaal niets. Als ze een pen liet vallen moest iemand anders die oprapen. Ze heeft tot haar dood geen enkele complicatie gehad. Mijn andere oma heeft dezelfde operatie gehad, maar was te trots om bij mijn ouders te komen. Zij heeft 3 her operaties gehad en ziet nog steeds slecht. Omdat ze gewoon alles bleef doen. Nu is de situatie van Doornroosje23 natuurlijk anders, andere operatie. Maar ik weet dat als je alleen thuis zit, je al snel dingen gaat doen die je beter kan laten. Want ach, het is maar een kleinigheidje. En die dingen kunnen juist funest zijn voor het herstel. Even de kat water geven, want ze hebben het bakje omgegooid.
Je kan die beestjes niet van 's ochtends tot 's avonds zonder drinken laten zitten. Je wilt tv kijken, afstandsbediening laten vallen, onder de bank... Gewoon van die kleine dingen waar je niet vooraf op in kunt spelen...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.