Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn tijdelijk contract verloopt over 6 dagen en heb niks gehoord of het verlengt woord ofzo kan ik dan gewoon direct stoppen en ergens anders werken?

Kan vanaf de eind datum gewoon niet meer komen en ergens anders gaan werken als ik helemaal niks gehoord heb over mijn contract ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
874

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als dat je wens is , kan je zo weg ! Maar doe je niks ben je waarschijnlijk in vaste dienst . Of er moet in je AO die je hebt al iets staan dat de AO automatisch verlengd wordt . (Terwijl dat niet helemaal zuiver is . ) met nog een zelfde periode . Zo niet ben je na zo 7 dagen in vaste dienst , dus mocht je baas je kwijt willen zonder goede redenen kan het hem geld kosten . Maar wil je toch weg dan kan het direct na die datum , maar check je AO succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je gebruikt zoals veel mensen contract maar het is een arbeidsovereenkomst. Die voor bepaalde tijd kan zijn , of onbepaalde tijd .
In een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd staat meestal vermeld wat de einddatum van je contract is, en dat dit contract per die datum van rechtswege eindigt. De werkgever en jij hebben na die datum geen overeenkomst meer met elkaar.

Lees je arbeidsovereenkomst eens goed door.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je contract eindigt in dit geval per 4 februari. Zonder tegenbericht hoef je vanaf die datum niet meer terug te komen. Wil je wel langer blijven, dan zou ik zelf aan de bel trekken bij je werkgever om te vragen of hij je contract verlengt, of omzet in een vast dienstverband. Dit dient wel opnieuw vastgelegd te worden.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding