Kan ik een vast contract met een vast aantal uren eisen?
Hallo allemaal,
ik ben sinds januari 2011 in dienst bij een supermarkt. Ik heb destijds een half jaar contract gekregen tot de zomer. Dit was met opzet gedaan omdat ik anders te duur was op lange termijn (ik was 23 onderhand 25). Nu is het zo dat per mei 2011 wij overgenomen zijn door een franchise. Deze heeft destijds besloten mijn contract stilzwijgend te verlengen, dit gebeurde dus nogmaals in de zomer van 2011, weer in januari 2012 en de zomer van 2012 en nu in januari 2013 (4e verlenging) is net gepasseerd en ik ben alweer aan het werk geweest in principe dus contractloos nu.
Nu hoor ik net dat er 2 jongere mensen op de afdeling komen en vrees ik lichtelijk voor mijn uren. Mijn contract is per 17 januari officieel afgelopen en dusdanig stilzwijgend verlengd aangezien ik na deze datum alweer gewerkt heb.
Ik werk ongeveer tussen de 12 en de 15 uur per week voor het afgelopen half jaar, de periode daarvoor en zeker vorig jaar heb ik zelf meer uren gedraaid op maandbasis. Maar de baas wil kosten besparen en heeft mijn uren naar beneden gedraaid.
Nu is mijn vraag of ik dus aanspraak heb op een vast contract aangezien ik dit zelf wel denk, maar hoe pak ik dit aan? Kan ik een contract voor onbepaalde tijd eisen met hierin een vast aantal uren a 12 tot 15 uren zoals ik de laatste half jaar gewerkt heb? Ik heb officieel volgens mijn eerste contract een 0 uren contract en vandaar mijn vraag.
Hopelijk krijg ik hier een goed antwoord hoe ik het moet aanpakken!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.