Mag een werkgever mij minder inplannen dan mijn contract?
Het gaat om het volgende. Ik heb een contract voor 37 uur. En wordt standaard 35 uur per week ingezet. Hierdoor kom ik elke week 2 uur te kort. Hiervoor moet ik zon/feestdagen werken om mijn uren in te lopen. Nu vind ik werken op zondag geen probleem, maar wel als ik die dag niets kan verdienen.
Nu wordt ik in sommige weken nog minder ingezet. Namelijk 33 uur. Uiteindelijk mis is dus 10/12 uur per maand. En zodoende hoeft mijn baas die zondag die ik eens per maand werk niet te betalen.
Ik heb altijd uren tekort vanwege deze aanpak. En kan dus nooit zelf beslissen wanneer ik mijn overuren opneem dan wel uit laat betalen. Heel vervelend. wil heel graag 37 uur per week werken. En de extra's uitbetalen dan wel vrij nemen in overleg.
Hoop dat iemand mij hierin advies kan geven.
alvast bedankt!
Toegevoegd na 1 uur:
Voor de duidelijkheid: ik krijg gewoon voor 37 uur betaald. Alleen werk ik 33/35 uur per week. Hierdoor werk ik zon/feestdagen zonder hier EXTRA te verdienen of vrij voor te kunnen nemen. Er onstaat een uren schuld bij mijn baas. Dus stel ik heb een Saldo van - 12 uur opgebouwd, werk ik een zondag om dit in te lopen. 6 uur x 200% = 12 uur. Zou ik uren in de + hebben hoef ik de zondag niet te werken. En verdwijnen mijn overuren dus vanzelf omdat mijn werkweek dan korter gemaakt wordt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.