Mag mijn werkgever zomaar mijn eindejaarsuitkering inhouden?
In April ben ik in dienst gekomen bij mijn nieuwe werkgever. Ik heb een contract getekend van 27 uur. De eerste maand kreeg ik voor 27 uur betaald , de tweede maand is er bij de salarisadministratie iets fout gegaan waardoor mijn werkgever mijn contract op 32 uur heeft gezet. Halverwege de 3e maand kwam ik er achter dat mijn werkgever mij na de tweede maand voor 32 uur heeft uitbetaald ik heb hier toen melding van gemaakt. Mijn contract is toen weer terug gezet naar 27 uur. Omdat ik twee maanden voor 32uur ben uitbetaald moest ik terugbetalen. Naar maar niets aan te doen, ik werd toen opgebeld door de administratie of zij 500 konden inhouden in aug van mijn loon. Ik heb gezegd dat ik dit niet kon missen en gezegd dat ik elke maand extra diensten zou draaien om dit weer terug te werken. Zo gezegd zo gedaan ik heb extra diensten gedraaid en een deel van de uren weer terug gewerkt. Ineens werd aan het eind van het jaar mijn eindejaarsuitkering ingehouden, ik vind het raar dat mijn werkgever dit niet heeft gemeld aan mij. Ik had immers op dit geld gerekend, en in aug hadden zij wel netjes gebeld of zij het konden inhouden. Ik vraag mij af of dit wel mag, mijn werkgever heeft de fout gemaakt van het verschil in contract. En de afspraak in aug was dat ik maandelijks extra diensten zou terugwerken.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.