Hoe zit het met tussentijds ontslag nemen?
Ik ben 80-100% afgekeurd maar ben via een reïntergratieburo aan het werk. Het werk gaat allemaal naar behoren en ik weet zo goed als zeker dat, als mijn half jaar contract is afgelopen, ik bij het inlenersbedrijf in dienst mag. Nu heb ik veel gezeik met mijn reïntergratiecoach. Ik heb het daar met mijn leidinggevende (van het inlenersbedrijf) over gehad maar wij weten geen andere oplossing dan wachten tot mijn contract is verlopen, wat pas in april is.
Nu zou ik mij ziek kunnen melden, ik HOEF immers niet te werken want ik ben volledig afgekeurd. Maar als ik dat zou doen, heb ik mezelf ermee (sociale contacten, plaatsje in de maatschappij, gewaardeerd worden enz.) en mijn leidinggevende van het inlenersbedrijf. Ik ben de enige met deze functie dus als ik ineens wegval, hebben hun een probleem. Daarbij zijn hun te lief voor mij om ze in de steek te laten maar hoe kom ik nou toch tussentijds van mijn contract met het reïntergratiebureau af??
Toegevoegd na 3 minuten:
Ik wil heel graag werken. Dat is het punt niet. Maar dit is nou al de derde keer dat ik gezeur krijg. Het is heel makkelijk om dan maar te gaan denken: weet je wat.. ik ben toch afgekeurd, ik blijf thuis. Maar zo ben ik dus niet... Ik kan niet gewoon ontslag nemen met een uitwerkperiode omdat mijn inlenersbedrijf ook een contract heeft met mijn reïntergratiebedrijf.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.