Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat te doen als je op koningen dag bent ingeroosterd op je werk?

terwijl je duidelijk een aanvraag vrijedag in hebt geleverd?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je een vrije dag hebt aangevraagd moet je eens met je baas gaan praten en met hem iets regelen. Hij zou dat niet zomaar kunnen doen, lijkt me. En anders moet je er zeker flink financieel op vooruitgaan...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

bier gaan drinken in alkmaar
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een aanvraag voor een vrije dag is niet per definitie een bevestiging. Een aanvraag kan altijd worden afgekeurd.

Dat dit net het geval is op Koninginnedag is natuurlijk niet leuk... hopelijk volgend jaar beter.

Probeer met je baas af te spreken dat als je in het ene jaar op die dag hebt gewerkt, dat het volgende jaar jouw verzoek in ieder geval wordt ingewilligd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Werken denk ik
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
das echt balen! maar niet zo veel aan te doen denk ik. je kunt het bij je baas aangeven en er samen met hem uit proberen te komen. misschien kun je nog een collega regelen die voor jou gaat werken...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ontslag nemen en een ander baantje zoeken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Aangezien dit een nationale feestdag is neem ik aan dat je bij de politie/brandweer/ziekenhuis broeders werkt en dat hoort er min of meer bij
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ziek melden!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
wanneer is het koningendag ?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voortaan vrij vragen op koninginnedag. Koningen dag ligt nog te ver in de toekomst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wanneer is het koningendag dan eigenlijk? Ik kan me voorstellen dat je baas je inroosterd als je zelf een feestdag gaat verzinnen hoor..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat je een aanvraag hebt ingediend dat je met koninginnedag vrij wilt zijn, heeft een aantal concequenties. Zo zal je werkgever als eerste kijken wie er eventueel beschikbaar zullen zijn op de bewuste 30ste april. Verder zal je werkgever kijken naar diegene die beschikbaar zijn, of dat die niet op vakantie zijn en ook geen kinderen hebben die op die dag per definitie wel vrij zijn. Tot slot zal de werkgever kijken naar het verleden. Ben je in het voorgaande jaar, of zelfs in de voorgaande jaren altijd vrij met koninginnedag dan zal je werkgever je aanvraag om die reden wel eens kunnen afwijzen om een ander eens een vrije dag te gunnen...

Nu moet ik zeggen dat ik om principiële redenen nooit werk met koninginnedag. Maar ik ben dan ook CEO...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit hangt af van de aard van het werk, wat er in je contract staat. Als er meerdere mensen vrij hebben gevraagd en niet iedereen kan vrij krijgen dan heb je in principe pech. Het enige wat je kunt doen is je ziek melden als je zeker wilt weten dat je die dag niet hoeft te werken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je baas mag werknemers verplicht laten werken op een nationale feestdag als dat noodzakelijk is voor de bedrijfsvoering en er niet genoeg werknemers zijn die geen bezwaar hebben om op die dag te werken. Je bent ongetwijfeld niet de enige die die dag vrij heeft gevraagd, dus deze keer ben jij buiten de boot gevallen. De volgende keer moet een ander weer werken op bijvoorbeeld paaszondag om jouw afwezigheid op te vangen.

Gewoon werken dus. Als je een baan aanneemt waarbij het vanuit de aard van het werk mogelijk is dat je ook wel eens op feestdagen moet werken, neem je tegelijk de verantwoordelijkheid op je om je deel van het werk gewoon te doen en de feestdagen niet af te wentelen op je collega's.

Dus ook niet ziekmelden, zoals eerder werd gezegd. Als je niet bereid bent te doen wat bij je werk hoort, en je collega's daarvoor op laat draaien, kun je beter ander werk zoeken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Aanvulling: let natuurlijk ook wel op je eigen rechten. Kijk dus na in je contract en/of CAO wat voor extra beloning tegenover het werken op een nationale feestdag staat, en let erop dat je die ook krijgt.
Als werken op welke dag dan ook hoort in je werkpakket dan mag hij hem weigeren.
Wil je niet op feestdagen werken en altijd vrij zijn wanneer het jou uitkomt moet je voorjezelf beginnen.

Aangezien je verlof vraagt begrijp ik dat het bij jullie een normale werkdag is.
De werkgever zal binnen billikheid en eerlijkheid een afwezging moeten maken wie er wel en niet vrij krijgt. De zaak moet doorgaan immers. je kan niet iedereen vrijgeven

Ziekemelden is naaien van je collega's die dan extra moeten werken omdat je een k... zak bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gast waar kom je zelf vandaan?? Leer ff spellen dan ofzo..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding