Mag mijn vroegere werk mij ontslaan omdat ik een contract van 20u weiger, en een 16uren contract wil? meerdere collega's hebben deze namelijk
Ik heb een lange tijd fulltime gewerkt bij een callcenter wat ik erg leuk werk vond. Echter begon ik midden dit jaar weer aan een opleiding, en zou ik minder gaan werken. Vele collega's van mij hebben 16u contracten, en ik hoopte deze ook te krijgen. Helaas wilde ze mij geen lager contract geven dan 20u. 'Omdat de baas geen lagere contracten als 20u wil geven' Toch bestaan er nog (ex-)collega's die er van 16u hebben.
De personen met een 16uren contract werken er nu al wat langer, en hebben deze nog gekregen van de 'oude' baas, de nieuwe baas wil deze lage contracten laten uitsterven.
Ik heb helaas mijn contract moeten beëindigen doordat het teveel uren waren, ik hoop alsnog mijn 16uren te krijgen. Ze waren namelijk tevreden met mij, en ik met hun. Mijn supervisor wilde mij ook graag een lager contract geven, maar werd steeds geweigerd door de nieuwe baas.
Mag dit, wat het werk doet? Is dit niet een vorm van discriminatie? Er werken namelijk veel studenten, en 20 uur voor een student is erg veel.
alvast bedankt!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.