Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe geld verdienen met mijn TTO-diploma?

Ik heb aan het eind van dit jaar mijn laatste IB-diploma. Dit betekend dat ik straks bachelor in Engels ben. Ik ben al een tijdje bezig met kleine stukjes vertalen op fiverr, maar het wilt niet zo vlotten. Ik wil graag een manier vinden om hier wat extra geld mee te verdienen ZONDER dat ik een HBO studie moet doen, of het te moeilijk wordt. Ik ben immers nog maar (bijna) 17 jaar. Weet iemand een manier? :)
(Voor de mensen die gaan zeggen dat ik een "echte" bijbaan moet zoeken: die heb ik al. Ik heb wat extra geld nodig ivm vrijwilligerswerk in het buitenland in mei)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Je schrijft dat je straks 'bachelor in engels' bent, dan heeft een HBO opleiding geen zin meer omdat je daar niet verder mee komt dan bachelor.
Of zijn de opleidingen die je nu gedaan hebt niet erkend? Dan heb je een boel tijd 'verspilt' maar als het wel opleidingen op niveau zijn zou een officiele HBO opleiding een makkie voor je moeten zijn, gewoon toch doen dus in dat geval.

Als je snel, veel, geld wilt verdienen is het maar de vraag of een stapeltje engelse cursussen daar een goede basis voor is.

Die HBO studie gaat sowieso niet meer lukken voor de komende Mei...

Je zult jezelf moeten adverteren op 'vertaal' websites en hopen dat opdrachtgevers kiezen voor een 17 jarige zonder ervaring (als ze ook kunnen kiezen voor professionele vertalers).

Mogelijk kun je een (tijdelijke, uitzend) baan (of betaalde stage) krijgen bij een vertaalbureaul. Universiteiten hebben vertaalbureaus, net als grote bedrijven.

Schrijf een sollicitatiebrief in verbluffend engels en overtuig bedrijven dat jij 'de man' bent als er vertaald/engels geschreven moet worden.

Toegevoegd na 3 minuten:
Wikipedia: "Een IB-diploma wordt door Nederlandse instanties erkend als gelijkwaardig aan het vwo."

Een IB diploma is dus geen bachelor volgens wikipedia! Je zult jezelf dus moeten bewijzen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing