3x contract gehad, nu willen ze mij ontslaan, terwijl er mondelinge afspraken zijn gemaakt, wat nu?
Ik wil even weten of dit mag en wat we er evt aan kunnen doen. Verhaal in t kort.
Mijn zusje van 18, heeft een tijd lang 2 banen gehad bij de jumbo en hema. Ze wilde graag een bbl opleiding doen, volgend schooljaar, en doorgroeien bij de hema. Ze heeft het eea overlegd met haar bedrijfsleider bij de hema, en door hem is toegezegt dat hij het eea voor haar zou uitzoeken en dat je intern bij de hema ook opleidingen kan doen om hogerop te komen. Ze kwam in aanmerking voor meer uren, dus kon ze haar baan bij de jumbo opzeggen, dit is allemaal in goed overleg gegaan en de hema wist van alles. Nu, vroeg mijn zusje hem gisteren of hij al de tijd had gehad om er naar te kijken, en toen kreeg zij het antwoord; je hebt nu 3x een 3 maanden contract gehad en die loopt in febr af.
Hij wil haar dus wieberen zodat ze niet in vaste dienst is, en dan mag ze na 6 mnd weer komen soliciteren. Mag dit? Hij wist dat ze voor de hema ging stoppen bij de jumbo, hij wist dat ze bbl wilde doen, hij zou er voor gaan informeren. Ik vind dit gewoon ronduit onfatsoenlijk! Maar ik weet niet goed wat wel, of wat niet mag.
Toegevoegd na 31 minuten:
Ff ter aanvulling, ze werkte al bij de hema, ze zochten daar een parttime hulp, toen is ze nr die vent gegaan, dat ze het raar vond dat ze mensen zochten terwijl zij meer wilde werken bij de hema. Toen kon ze dus meer komen werken, en heeft ze in overleg met haar bedr leider daar bij de jumbo ontslag genomen
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.