Mag mijn werkgever mij de toegang tot het bedrijf ontzeggen na een verweer van mij op officiele waarschuwing?
Een tijdje gelede heb ik een conflict gehad met 1 van mijn collega's, dit is in een gesprek uitgepraat met desbetreffende collega en iemand met PZ.
Nu komt mijn werkgever gisteren bij me, met de opmerking dat ik prive gebruik zou hebben gemaakt van het internet tijdens werktijd. Ik ben inderdaad veel actief geweest op het internet, maar allemaal voor zakelijke doeleinden.
Mijn werkgever heeft me nu een officiele waarschuwing gestuurd per post met daarin genoemd het conflict met mijn collega (wat dus uitgesproken was) en het oneigelijke gebruik van internet.
Ik zou hier graag een verweer op schrijven, omdat ik het niet eens ben met de aantijgingen wat betreft het internetgebruik, en hem willen wijzen op het feit, dat iedereen binnen het bedrijf mijn inlognaam en code weet, omdat dit algemeen is. En dat ik het niet terecht vind, middels een brief aangesproken te worden op het conflict met mijn collega. In zijn brief wordt gedreigd met ontslag op staande voet.
Nu weet ik, als hij mijn verweer onder ogen krijgt, hij zeer waarschijnlijk, mij de toegang tot het bedrijf gaat ontzeggen, zelfs wanneer ik aan het werk ben.
Kan iemand mij vertellen, hoe ik hiermee om kan gaan?
Als ik geen verweer schrijf, is mijn dossier niet volledig, als ik wel een verweer schrijf, is het gevolg nog onduidelijk...
Hoe om te gaan, op een verstandige manier met dit alles?
Maar dat gesprek samen met PZ betekent al dat het in je dossier staat.
Ik zou mijn "code" aanpassen en aan niemand vertellen.
(Bij ons ben je daar persoonlijk verantwoordelijk voor.)
En voor de rest? Je gedeisd houden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.