Mag ik mijn directe leidinggevenden passeren door met plannen en suggesties naar het hoofdbestuur te gaan?
Het volgende is het geval; ik ben een 'uitvoerend werknemer' in een kleine organisatie. Recent is ons bedrijf overgenomen door een grote internationale organisatie. Ik wil graag doorgroeien en gezien mijn dienstjaren en staat van dienst zou het daar nu ook de tijd voor zijn.
Enige tijd geleden heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben met mijn manager in rond de tafel gegaan, om opslag te vragen. Ik kon dit ook onderbouwen met projecten en ideeen die ik had aangedragen het afgelopen jaar en welke zijn gebruikt in de organisatie.
Het antwoord van mijn manager was dat hij 'zeker nog enige rek in mijn loon zag' en dat hij dit met mijn chef zou moeten bespreken.
Na hier een hele tijd niets van gehoord te hebben, ben ik op aanraden van mijn manager naar mijn chef gegaan, en deze gaf mij te kennen dat er hooguit een 'bonus' aan zou komen, 'mits mijn projecten tot een bevredigend resultaat leidden.'
Mijn vraag is nu of het verstandig is om huidige en volgende ideeen -waarvan ik weet dat ze effect zullen sorteren, bij de moederorganisatie neer te leggen. Dus feitelijk komt het erop neer dat ik mijn directie passeer en ze neerleg bij het hoofdkantoor.
Moet ik nogmaals, met huidige en nieuwe argumenten bij mijn directe leidinggevenden om opslag vragen, of dit doorkoppen naar het moederbedrijf?
Manager en chef vonden mijn ideeen meer dan goed, hier ligt het niet aan. Wat is wijsheid?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.