Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Mijn zwager is soldaat 1e klas (en is in opleiding (naar sergeant en hoger)). Hij zit in een groep waar hij, als de groep iets moet doen, de groep inderdaad aanstuurt. Maar hij is ook de oudste van de groep dus ik weet niet of dat hem ertoe lijdt.
sorry mijn antwoord is dus niet betrouwbaar, maar ik zag dat je nog 0 antwoorden had tot nu toe, ik hoop dat het in ieder geval iets opheldert
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een soldaat 1e klasse, kan idd minderen , dat zijn de soldaten zonder rang, aansturen, mits hij door een meerdere daartoe bevoegd wordt verklaard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet op grond van zijn rang want een soldaat is een rangloze militair, of het nou een soldaat tweede klas of een soldaat eerste klas is. (Soldaat eerste klas is een 'stand'). Het leidinggevend niveau begint bij de onderofficieren.

Maar je kunt in het leger niet alleen 'meerdere' zijn in rang maar ook meerdere in functie. En zo kan een meerdere in rang de opdracht geven aan een mindere om een bepaalde opdracht uit te voeren. Zo zou soldaat Jansen van sergeant Pietersen de opdracht kunnen krijgen, om het schoonmaken van het magazijn te coördineren (terwijl hij ook gewoon moet meehelpen).

Ander voorbeeld is een soldaat die bij een kazerne de wacht heeft. Die kan op grond van zijn functie op dat moment ook meerderen in rang verbieden het kazerneterrein op te rijden als ze niet de vereiste legitimatie bij zich hebben.
Computoon
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing