Stoppen met werken ,hoe zit het met uitkeringen..?
Ik werk al geruime tijd in een bedrijf waar ik eigenlijk met tegen zin elke dag heen ga dit komt meer door mij manager die iemand is die de hele dag je kop moe maakt,nu is dat natuurlijk normaal zou je zeggen op een werk vloer maar inmiddels neem ik de stress van het werk mee naar me werk.
maar ik heb dus altijd gewerkt en heb vandaag weer een heftige ruzie gehad heb al drie keer een voorgeval gehad op de werkvloer me werkgever zelf kent en weet van het probleem af,ook doordat andere collega's ook al diverse klachten hebben ingediend.
Maar de manager is een goede vriend van me werkgever ,
dus het is een vrienden-dienst eigenlijk waar het een beetje op neer komt.
Ik heb wel altijd gewerkt in diverse branche's,
als ik nu per direct zelf me ontslag indien.zou ik dan eventueel een uitkering kunnen aanvragen..? want ik woon op mezelf.
qua uitkering ik werk momenteel met een contract voor onbepaalde tijd en werk momenteel. al 4 jaar bij mij huidige werkgever.
ik snap dat mensen nu zullen reageren dat een uitkering slecht is etc...
Maar ik moet een voor mezelf op komen en als ik ontevreden naar me werk ga elke dag is dat ook niet prettig,niet dat werken leuk hoort te zijn.
hoop dat iemand mij meer informatie kan geven hoe en waneer je recht hebt op een uitkering etc.
Ik ga er natuurlijk van uit dat ik ander werk vind.
en vervolgens geen uitkering kan krijgen en iemand die pas vrij komt er gelijk een krijgt. Moet me werkgever dus vragen om ontslag te krijgen met wederzijds goedvinden zo niet moet ik dus weer op 30jarige leeftijd bij me moeder gaan wonen ..?!, Hoe zit het met de opzeg termijn. in me contract staat waarschijnlijk 2 maanden. Ik ben het gewoon zat op me werk.
Wil nu eigenlijk voor mezelf opkomen en opstappen,per direct.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.