Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar zet je in je CV je dienstplicht jaar?

Militaire dienst, valt dat onder opleiding of onder werkervaring?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Bij werkervaring. Dit zeker vermelden op je cv!! Alle werkervaring is belangrijk ook al is deze niet relevant voor de functie. En gaten is het cv komt niet goed over
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat valt onder werkervaring. Of je nu soldaat, onderofficier of officier was tijdens je dienstplicht, je hebt hoe dan ook in die tijd moeten functioneren in een organisatie met een bepaald takenpakket. En dat heet werk, ongeacht wat het was...
itsme
15 jaar geleden
Werkervaring, tenzij je gedurende die periode enkel opleidingen gedaan hebt.

Overigens zou ik het alleen op je CV zetten als het relevant is voor de functie waarop je solliciteert. Dienstplicht is al lang geleden afgeschaft, dus zal het waarschijnlijk niet veel toevoegen omdat je overige werk ervaring veel belangrijker is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Werkervaring. Je hebt een jaar (of in mijn geval dan 9 maanden) salaris ontvangen, opdrachten uitgevoerd en gewerkt... De enige opleiding die ik in dienst had was de basisopleiding (ehbo, schieten etc...); niet echt noemenswaardig in een cv als "opleiding" dus.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, dit zet in je CV onder werkervaring. Het is heel normaal wanneer dit staat vermeld. Je hebt er salaris voor ontvangen en ervaring opgedaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kunt het onder werkervaring zetten, maar zelf zou ik het er überhaupt niet in zetten. Een 'gat' dat nog vóór 1995 valt, geeft een werkgever echt geen raar idee, maar juist het idee dat je in staat bent hoofdzaken (voor het werk relevante ervaring) en bijzaken (irrelevante ervaring in een ver verleden) te onderscheiden.

Ik zou ook niet het vakkenpakket op de middelbare school en dat eerste baantje bij een fastfoodketen noemen. Dat soort dingen interesseert echt niemand meer.

De hoogst genoten opleiding, relevante bijscholing, de laatste vijf à tien jaar werkervaring compleet (ofwel zonder gaten) en eventuele oudere relevante werkervaring is op het punt waar jouw man staat wel genoeg. Anders zit hij straks met een CV van acht pagina's, dat is overkill.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing