Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Werkgever was de sleutel van de winkel vergeten. Ik was om half 12 aanwezig, maar krijg vanaf 12 uur uitbetaald, omdat we niet binnen waren. Mag dat?

Al het personeel was op tijd aanwezig (half 12). Maar we konden pas 12 uur de winkel, omdat bedrijfsleidster toen pas de sleutel had. Nu hebben we dus een half voor niks buiten gestaan. Nu stelt de bedrijfsleidster dat dat half uur geen werktijd is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Het is wettelijk bepaald dat de werkgever je de middelen moet geven opdat je je werk zou kunnen uitvoeren. Dat is hier dus niet het geval. De fout ligt dus bij je baas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

nee, natuurlijk niet! iedereen was er op tijd, dan moet je ook betaald worden...
het is een fout van de bedrijfsleidster, zij vertegenwoordigt de winkel, dus voor kosten van de baas. duidelijk.

Toegevoegd na 1 minuut:
ga voor de zekerheid even langs het juridisch loket, zij weten de wettelijke regels beter!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tenzij er in de CAO iets anders staat (dat kan ik me totaal niet voorstellen) moet deze tijd gewoon worden doorbetaald. Dat er niet gewerkt is in deze omstandigheid, is een risico van de werkgever.
Computoon
12 jaar geleden
nee, je moet wel gewoon uitbetaald worden. maar als je hier met je werkgever niet uitkomt lijkt het me een beetje kostbaar om een rechtzaak aan te gaan of iets dergelijks. gewoon goed bespreken dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing