Wanneer moet ik mijn arbeidsovereenkomst uiterlijk opzeggen?
Ik heb een contract voor bepaalde tijd. Deze loopt tot en met 30 januari 2013. Ik ben druk bezig met het zoeken naar een andere baan, gezien het feit waar ik nu werk het me niet meer bevalt. Omdat ik een traineeship doe, wil ik deze wel op de juiste manier afronden. Daarnaast zit ik aan een opleidingsovereenkomst vast en deze komt per 30 januari te vervallen.
Nu is de vraag: wanneer moet ik uiterlijk hebben aangegeven dat ik niet wens dat het contract verlengd wordt?
In mijn arbeidsovereenkomst staat het volgende:
Artikel 10, lid 2: Opzegging dient te geschieden tegen het einde van de maand, en met inachtneming van een opzegtermijn van één maand voor de werknemer en de wettelijke opzegtermijn voor de werkgever.
Mijn contract is op 31 januari 2011 in gegaan. Deze is een jaar later vervolgens verlengd tot en met 30 januari 2013.
Als het contract zou lopen tot en met 1 februari 2013, had ik geweten dat deze in december had moeten worden opgezegd (één maand opzegtermijn + de lopende maand). Maar omdat het contract tot 30 januari loopt, ben ik erg gaan twijfelen.
Wat is de uiterlijke datum waarop ik mag opzeggen; (eind) december of (eind) november?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.