Binnenkort verloopt mijn recht op ww uitkering,en heb geen recht op een bijstandsuitkering,wat kan en moet ik nu doen? (zie verdere uitleg)
Binnenkort (oktober) verloopt mijn recht op mijn WW uitkering. Ik kom,omdat mijn vriendin te veel inkomen heeft,niet in aanmerking voor een bijstandsuitkering.
Nu hebben wij een eigen (lees koop) huis,die destijds toen we hem kochten ( 9 jaar geleden) gebaseerd was op ons beide inkomens.
Nu ben ik helaas het slachtoffer geworden van de slecht economie en ben ik werkloos geworden.
Ik heb jaarlijks wel een WW uitkering gehad (ik werk ik de bouw als straatmaker,en de laatste jaren via uitzendbureaus) jarenlang heb ik het net kunnen redden om tot de weken norm van 26 weken te komen om weer een nieuwe WW uitkering te krijgen voor een paar maanden. Met die paar maanden WW heb ik altijd de winter uit kunnen zingen en na de winter kon ik gewoon weer aan de slag als straatmaker.
Ondanks mijn grootschalige sollicitatie activiteit (ik solliciteer elke dag naar vele functies,ik bel,schrijf,mail en ga langs bij werkgevers voor werk) is het mij helaas (nog) niet gelukt om werk te vinden. Ik solliciteer naar alle mogelijke functies,maar word vaak afgewezen op ervaring en werk als straatmaker is mijn regio (Drenthe/Groningen) niet te vinden. Ook in de regio's daar buiten ligt het werk niet voor het oppakken.
Ik doe er dan ook echt alles aan om aan het werk te komen,maar tot nu toe ter vergeefs.
Stel ik kom niet aan het werk,en mijn recht op WW verloopt,en ik kom niet in aanmerking voor een bijstandsuitkering. Wat kan ik dan doen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.