wat is de politiek van plan te gaan doen aan de werkloosheid van jonge HBO afgestudeerden die niet aan werk kunnen komen binnen hun vakgebied?
Overheid kan zeker wel iets doen aan de banen in de zorgsector. Als ze b.v. het pgb (persoongebonden budget) weer zullen invoeren zullen er ook weer meer banen gecreeerd kunnen worden. Door de crisis moet deze sector juist erg gaan bezuinigen waardoor de één na de ander eruit vliegt. Op dit moment zitten er veel 55+ in de sector. En als er dan eens een baan vrij komt stellen de werkgevers er zulke absurde eisen aan dat iemand die net van school komt hier niet eens voor in aanmerking komt. Ik sta dus nu met een hbo opleiding in het café en vind dit eigenlijk zonde van mijn diploma. Ik blijf ondertussen solliciteren op van alles en nog wat, met de gedachte werk is werk. Nadeel is dat ik vooral afgewezen wordt omdat ik te hoog geschoold ben. En om heel realistisch te zijn ben ik ook bang dat ik nooit meer aan het werk kom binnen mijn vakgebied als het op deze manier door blijft gaan. Vandaar dat ik wil weten welke politieke partijen hier iets mee willen gaan doen of welke ideeen ze hebben om door te voeren in de zorgsector.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.