Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kun je beter doen:eerst werk zoeken of eerst een huis in andere provincie? Mijn vriend woont in andere provincie dan ik.

Vanwege mijn beperking kunnen we (nog) niet samenwonen maar nu zien we elkaar meestal 1 weekend per maand, maar na 12j willen we nu wel eens vaker samenzijn. In het huis waar ik nu woon is permanent samenwonen niet toegestaan. Om een huis te hebben hier, moet hij werk hebben. Om een baan te accepteren moet hij woonplek hebben. In verband met zijn leeftijd (51) zal het vinden van werk ook nog niet zo makkelijk zijn. Weet iemand wat beste is en bij welke instantie je raad kunt krijgen? Worden nu van kastje naar muur gestuurd. UWV stuurt naar CWI, de ene instantie in zijn buurt verwijst naar instantie in mijn omgeving en vice versa. Alvast dank voor iedereen die een suggestie heeft.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar aanleiding van je titel, dacht ik dat jij misschien zelf wilde verhuizen richting je vriend. Maar als ik het goed begrijp, komt hij naar jou toe?
Ik vroeg me ook af of jij zelf wel werk had? Ik kan me voorstellen dat dit een lastige situatie is, waarschijnlijk had het makkelijker geweest als jij zijn kant op zou gaan (als jezelf geen werk hebt), maar ik kan me voorstellen dat je sociale binding hebt met je eigen omgeving.
Het is wel makkelijker om eerst werk te zoeken en dan pas te verhuizen. Zeker gezien zijn leeftijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We hebben eerst overwogen dat ik verhuisde maar vanwege mijn beperking en de hulp die ik nodig heb (en de komende bezuinigingen in zorg) is het beter zeker voorlopig hier te blijven wonen. Anders zou mijn vriend alle zorg moeten doen, een deel van het huishouden en zijn werk. Bij ons huidige plan kunnen we voorlopig een LAT-relatie hebben maar veel vaker samen zijn.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik zou eerst zorgen dat ik werk heb als ik naar een andere provincie toe zou moeten. Om te solliciteren hoef je daar niet te wonen en voor een eventueel gesprek ook niet. En wordt je aangenomen, dan zou ik desnoods een vakantiehuisje huren voor twee maanden en die tijd tevens benutten om naar een geschikt huis te kijken. Want provincies zijn best groot. Zomaar ergens gaan wonen en dan hopen dat je daar in de buurt werk krijgt, is wel een hele grote gok.

En voor je toekomstige werkgever is het ook mooi om te weten dat je zult verhuizen zodra je die baan krijgt. Ben je lekker op tijd op je werk tegen lage kosten.

Veel geluk bij het samenwonen!
(Lees meer...)
paulus811
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voot het meedenken

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding