Wat kun je beter doen:eerst werk zoeken of eerst een huis in andere provincie? Mijn vriend woont in andere provincie dan ik.
Vanwege mijn beperking kunnen we (nog) niet samenwonen maar nu zien we elkaar meestal 1 weekend per maand, maar na 12j willen we nu wel eens vaker samenzijn. In het huis waar ik nu woon is permanent samenwonen niet toegestaan. Om een huis te hebben hier, moet hij werk hebben. Om een baan te accepteren moet hij woonplek hebben. In verband met zijn leeftijd (51) zal het vinden van werk ook nog niet zo makkelijk zijn. Weet iemand wat beste is en bij welke instantie je raad kunt krijgen? Worden nu van kastje naar muur gestuurd. UWV stuurt naar CWI, de ene instantie in zijn buurt verwijst naar instantie in mijn omgeving en vice versa. Alvast dank voor iedereen die een suggestie heeft.
Ik vroeg me ook af of jij zelf wel werk had? Ik kan me voorstellen dat dit een lastige situatie is, waarschijnlijk had het makkelijker geweest als jij zijn kant op zou gaan (als jezelf geen werk hebt), maar ik kan me voorstellen dat je sociale binding hebt met je eigen omgeving.
Het is wel makkelijker om eerst werk te zoeken en dan pas te verhuizen. Zeker gezien zijn leeftijd.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.