Ik ga solliciteren voor een functie waarin ik totaal geen ervaring mee heb, maar wil 'm wel heel graag. Iemand tips?
Ik ben 22 jaar en heb tot op heden voornamelijk ervaring met kinderen (tussenschoolse, gastouderschap, oppas), marktonderzoeker, postbezorger en werk in een spoelkeuken.
Nu zie ik een vacature als nachtreceptioniste voor een aantal dagen in de week bij mij in de buurt. Aangezien ik 's nachts toch niet kan slapen, ik graag weer aan het werk ga en het me een leuke baan lijkt (omgang met mensen, de zelfstandigheid etc), wil ik deze baan ontzettend graag.
Maar ik heb dus 0,0 ervaring in deze branche en ik denk dat ze dat als een groot nadeel zien. Ze zullen tijd en moeite in me moeten steken om mij wegwijs te maken in deze functie.
Toch ben ik er oprecht van overtuigd dat ik ze wat te bieden heb als ze me de kans geven: ik spreek keurig ABN, heb kennis van de etiquette, ben representatief, sociaal en betrouwbaar.
Ik weet van mezelf dat ik beschik over genoeg overtuigingskracht en dat ik me vaak uit dingen kan redden, maar dan moet ik wel uitgenodigd worden voor een sollicitatiegesprek.
Hebben jullie goede tips voor mij?
Wat moet ik zeggen, wat juist niet?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.