30% nettoloon inleveren om bedrijf te redden. Kan dat zomaar? Anders failliet. Wat een verschrikkelijk dilemma. Binnen 12 uur kiezen. Wat is wijsheid?
Wegens te lang doormodderen, te hoge kosten en te weinig werk, krijgt mij baas geen krediet meer. Wij moeten nu direct een loonoffer van 30% netto, bonus en vakantiegeld inleveren om liquiditeit te creeeren en we moeten unaniem zijn anders volgt failissement. Kan zoiets gevraagd worden. FNV wil dat ik zelf kies, kunnen me niet helpen. Het zou achterstallig loon worden.Ik mot binnen 12 uur kiezen en ben 48. Levensvatbaarheid bedrijf 5,5. Wat te doen? En hpe vast te leggen? Gevolgen bij WW. Kortom HELP!!
zo ja redt jij het dan met je 30% ! lagere loon? Nee!
Zo nee redt je het dan met 70%van je lagere loon (WW)? Helemaal nee. Niet doen. laat maar failliet gaan. aan de andere kant: kom je op je 48e nog ergens anders aan het werk? Je moet nog 20 jaar, maar werkgevers vinden je te oud. Je krijgt maar 3 jaar WW, daarna dus nog 17 jaar bijstand. Eerlijk? Nee!
Niet ziek melden. (als men niet ziek is)
Geen ontslag nemen.
Intussen wel uitkijken naar een andere werkgever in dezelfde branche.
Men staat sterker als men lid van een vakbond is.
Rechtshulp van een vakbond heeft men pas na 1 jaar lidmaatschap.
Ervaring leert dat na slecht management de zaak alsnog op de fles gaat.
Misschien is uw werkgever geholpen als hij zelf zijn roerende en onroerende goederen verkoopt, of het bedrijf als onderpand aanbiedt bij een bank.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.