nieuw baan, maar de persoon voor wie ik in de plaats ben gekomen bedenkt zich, nu 1 persoon te veel totdat jaarcontract af loopt, wat nu te doen?
Bij mijn werkgever was deze persoon al bijna 2 jaar overspannen en zou gaan re-integreren via het UWV, maar toen ze hoorde dat ik aangenomen was, heeft ze zich bedacht en wilde haar eigen baan terug. Volgens mijn nieuwe werkgever heeft het UWV gezegd dat ze haar haar oude baan moeten geven.
Ze heeft een vaste aanstelling en is niet genoeg werk voor ons beide. Dit gebeurde tijdens mijn proeftijd en omdat ze vaker (zonder succes) geprobeerd heeft om terug te keren, hebben ze besloten mij niet te ontslaan tijdens mijn proeftijd. Nu ben ik 3 maanden in dienst en is de bijna voor 100% beter. In april 2013 loopt mijn contract af en vrees het ergste. Ik heb voor deze baan wel mijn vaste baan opgezegd, waar ik niet perse weg moest, maar vanwege een lange reistijd ben ik rond gaan kijken. Heb nog tijdens het sollicitatiegesprek gevraagd hoe de vacature is ontstaan, toen zeiden ze dat er iemand bevallen was en besloot niet meer terug te keren.
Kan een werkgever iemand aannemen, terwijl de voorganger nog niet officieel weg is? Wat kan ik doen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.