Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het startsalaris van een propjecoördinator?

Hallo,

Ik heb gesolliciteerd voor de functie projectcoördinator en ben uitgenodigd om op gesprek te komen. Mijn vraag is: “Wat kan ik vragen voor salaris als het gaat om een 40 urige werkweek in een middelgroot bedrijf?” De werkzaamheden bestaan uit het zelfstandig coördineren van projecten.
Ik heb geen werkervaring, heb afgelopen jaar een WO studie afgerond en ben in bezit van het management certificaat “Prince 2”.
Ik lees uiteenlopende bedragen van €2600 – €5000 bruto per maand.

Alvast hartelijk bedankt!

Toegevoegd na 5 uur:
Het enige wat ik wil horen zijn globale bedragen voor een 40u werkweek....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

"Projectcoördinator" is een functie die van alles kan omvatten omdat 'een project' ook van alles kan zijn, het is een beetje een containerbegrip voor allerlei losse klussen.

Als je kijkt naar een lijst zoals die te vinden is op http://www.nobiles.nl/index.php?id=37&article=5629 zitten er enkele uitschieters boven de euro 5000.- uit voor een beginner op de arbeidsmarkt (vb: tandarts) maar het gemiddelde startsalaris, over alle WO-beroepenvelden genomen, is euro 2632.-. In de economische richting tot een paar honderd euro daarboven, in de 'alpharichting' tot een paar honderd euro daaronder.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het is zeker niet slecht om rond de euro 2600.- te beginnen want je start dan al met een 'modaal' inkomen, daar waar de grootste groep werkende Nederlanders met modaal eindigt.
Computoon
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing