Mag mijn baas mij op mijn eigen verzoek ontslaan? (zie uitleg)
Ik werk momenteel maar heel weinig uren, en dit word alleen maar minder en minder. Omdat mijn baas eigenlijk geen werk meer voor mij heeft.
Ik heb een uitzendcontract van 0 uren, maar de afgelopen 9 maanden heb ik gemiddeld 32 uren gewerkt (per week).
Nu werk ik hooguit 20 uur per maand, en daar kan ik niet van rondkomen. Ik ben ondertussen aan het solliciteren voor een andere baan, maar werk ligt niet voor het oprapen, en ik moet ook een huishouden runnen.
Kan mijn baas mij, op eigen verzoek ontslaan, zodat ik in aanmerking kom voor een ww de komende tijd? Zodat ik zonder zorgen kan solliciteren?
Want als ik zelf ontslag neem, krijg ik niks.
Met mijn 0 uren contract werkte ik gemiddeld 32 uur per week bij dezelfde baas, dat is dus 128 uur per maand.
Mijn baas heeft geen werk meer voor mij, dus werk ik in plaats van 128 uur per maand nog maar 20 uur per maand. Ik kan actief solliciteren ja...maar voordat ik een baan heb, kan wel even duren, dus tot die tijd moet ik dan rondkomen met 20 uur in de maand. Ik weet niet hoe oud jij bent, en of je nog bij je ouders thuis woont, maar laat ik je vast zeggen, van 20 uur in de maand kan je geen huishouden runnen. Dus in dat geval word ik liever ontslagen, en vraag ik liever een ww aan. Die ww is lager dan mijn inkomen van 32 uur per week, maar wel hoger dan 20 in de maand denk ik zo.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.