Waar vind ik bepalingen omtrent maximale gewichten die ik tijdens mijn werk mag tillen c.q. verplaatsen?
Tijdens mijn werk moet ik regelmatig zware zakken met kleding tillen en dragen en/of volle rolcontainers met kleding verplaatsen. Waar vind ik wetgeving en of regelgeving over de maximale gewichten die een werknemer mag tillen,dragen en/of verplaatsen?
Toegevoegd na 1 uur:
Aan alle beantwoorders tot nu toe: bedankt voor jullie antwoorden. Ik probeer er achter te komen in hoeverre mijn baas mij (onterecht) belast met zware werkzaamheden. Ik heb er geen goed gevoel bij, mijn baas is alleen geinteresseerd in "blije" klanten en aandeelhouders, ("nee" of "kan niet"is geen optie), maar wil ik hier iets tegen inbrengen, zal ik dus wel goed voorbereid moeten zijn en mijn mening moeten kunnen staven met "bewijzen". Ik ben niet te beroerd om te werken, maar niet ten koste van mijn lichamelijke welzijn. Ik heb al een paar "versleten" collega's, ik pas ervoor aan dat rijtje toegevoegd te worden.
Daarom is het wellicht beter om eerst uw baas eens te spreken en hem te vragen of er geen heftoestellen kunnen/mogen gebruikt worden.
Er bestaan legio mogelijkheden zoals een forklift, heftoestellen die met vacuum werken, enz.
Zeg hem ook dat het veiliger en vlugger kan op die manier.
Als hij een beetje mens is zal hij wel naar uw grieven luisteren.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.