Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

In de marketing is positionering het proces waarbij marketeers een bepaald beeld/impressie proberen te creëren in het hoofd van hun doelgroep voor hun product, merk of bedrijf.

Door een goede positionering krijgt het bedrijf een voorkeurspositie bij de doelgroep. De doelgroep zal die merken, producten, diensten en oplossingen als eerste overwegen en als beste waarderen.

De huidige positionering geeft aan in hoeverre het een bedrijf (maar dit kan in huidige HR termen ook op een persoon slaan) is gelukt onderscheidend te zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat geeft de plaats aan, die je daar op dit moment inneemt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij positionering gaat het erom dat je aan je produkt een zodange verzameling van eigenschappen verbindt, dat het daardoor een eigen plaats krijgt ten opzichte van concurrerende producten.

Het produkt krijgt daardoor een eigen image en voldoet hiermee aan de behoeften van een bepaald gedeelte van de markt.

Bijv;- Miele, er is geen betere- . -Yorin, je bent jong en je wilt wat - enz.

Het is dus in feite het in de markt zetten van een produkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding