Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik accountant worden?

Ik wil graag accountant worden en ik denk dat ik de verkeerde opleiding heb gekozen.

Ik ben nu te oud voor een normale HBO-opleiding, omdat het simpelweg te duur is en ik geen recht meer heb op studiefinanciering.

Wat zijn alternatieven voor mij? Als het kan, graag even prijzen en de duur van de opleiding er bij vermelden.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

De avondopleiding voor volwassenen. Overdag gewoon werken en 's avonds naar school doen heel veel mensen. Of een schriftelijke opleiding volgen.
12 jaar geleden
Bij het NIVRA kun je de opleiding tot registeraccountant volgen. Deze opleiding kun je volgen op bijvoorbeeld de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Een betaalbaar alternatief is 4 dagen werken bij een accountantskantoor als assistent accountant en op vrijdag de schoolbanken in. De totale opleiding duurt dan wel een jaar of 15.
paulus811
12 jaar geleden
HBO accountancy in avondopleiding, zie 1e link of HBO SPD, zie 2e link
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt via HVA hbo-accountancy AD (associate-degree) volgen. Dit is een 2-jarige opleiding op HBO niveau. Dan heb je geen HBO-bachelor maar wel propedeuse en een Associate Degree.
Daarnaast kun je werken en ontvang je in jouw geval geen studiefinanciering. Je hebt dan wel recht op het minimumloon en kunt vragen of je werkgever je opleiding wilt betalen.
Na die 2 jaar kun je alsnog verder gaan om je bachelor te behalen.
Het lesgeld is €1.771 of €7.375. (afhankelijk van je situatie)
Dit is exclusief boekengeld en dergelijke.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing