Hoe kan ik accountant worden?
Ik wil graag accountant worden en ik denk dat ik de verkeerde opleiding heb gekozen.
Ik ben nu te oud voor een normale HBO-opleiding, omdat het simpelweg te duur is en ik geen recht meer heb op studiefinanciering.
Wat zijn alternatieven voor mij? Als het kan, graag even prijzen en de duur van de opleiding er bij vermelden.
Alvast bedankt.
Stel dat je nu begint, en ik weet je leeftijd niet, hoeveel beroeps jaren heb je nog voor de boeg?? Zat.... Ik ben met 36 nog aan een universitaire opleiding begonnen en heb geen spijt! Je investeert in je zelf, en je leeftijd is alleen maar in jouw voordeel. Je weet nu wat je wilt, weet wat je doel is en begrijpt volledig waar je mee bezig bent en waarom.. Een groot voordeel t.o.v. de gemiddelde half-volwassen medestudent van amper 20 jaar. Kijk eens of de studie ergens deeltijd wordt aangeboden.
http://www.deeltijd-opleidingen.nl/economie/accountancy/ Studeren zelf is trouwens ook heel leuk, zeker als je al een tijd gewerkt hebt!
De baas zal je studie financieren, bijvoorbeeld door elk jaar een percentage van het geïnvesteerde bedrag kwijt te schelden. Zo bereikt hij een binding met zijn werknemer en ook dat er verse kennis in het bedrijf komt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.