mijn baas eist dat ik kom werken zonder tanden in mijn mond...kan hij dit ?? Ik heb hem laten weten zware problemen hiermee te hebben.
Na traumatische operaties (bottransplantaties-mislukt) kan ik al een tijdje mijn gebit niet dragen. Ik lijd hier erg onder ( ben nog jong) en kan het niet verdragen gezellig naar kantoor te gaan en zo gezien te worden. Toch is mijn baas ervan overtuigd dat het mij goed doet, ondanks mijn verzoek om thuis te werken tot ik binnenkort weer tanden in de mond heb. Mijns inziens geen respekt voor mijn gevoel.
8.7K
8.7K keer bekeken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De hele maatschappij houdt geen rekening met gevoelens van personen.
Maar hoe lang ben je dan al thuis na de transplantatie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit klopt...ik ben nu 3 maanden thuis, heb aangeboden thuis te willen werken want ik weet dat dit kan, maar er word niets mee gedaan. Ik zit aan receptie en de situatie is daar zo dat ik hele dag geconfronteerd word met mensen. Ik heb er erge psychische problemen mee, loop bij psycholoog. Heb afgelopen jaar 4 bottransplantaties gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Pinkeltje, mijn bedrijfsarts zei letterlijk...u heeft toch mooie ogen, niemand let op de mond ! Nou ja zeg ! hebben jullie weleens tandeloze bekkies gezien vol rimpelig enz...ingevallen ??!!! Stel je dat maar eens voor.!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die werkgever heeft feitelijk ook geen keuze. Als die zich niet aan de wettelijke eisen van de WVP houdt heeft hij straks een boete van het UWV aan zijn broek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak zelf een afspraak met de bedrijf arts
En kijk wat hij er van vind
En je baas heb ook weer een baas ga in onderhout met hem
suk6 en sterkte
En kijk wat hij er van vind
En je baas heb ook weer een baas ga in onderhout met hem
suk6 en sterkte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch op blijven hameren dat je thuiswerk wilt en kunt doen.
En ben je niet aangesloten bij zo'n personeelsvereniging die kunnen je helpen. En zo niet toch even informeren daar.
Aan de balie zonder tanden is idd. geen gezicht.
Tja... als we het over mooie ogen gaan hebben dan kan je beter cup E hebben met decolleté, (geintje)... Dan heb je meer kans dat niemand naar je gezicht kijkt, wat een onzin.
En ben je niet aangesloten bij zo'n personeelsvereniging die kunnen je helpen. En zo niet toch even informeren daar.
Aan de balie zonder tanden is idd. geen gezicht.
Tja... als we het over mooie ogen gaan hebben dan kan je beter cup E hebben met decolleté, (geintje)... Dan heb je meer kans dat niemand naar je gezicht kijkt, wat een onzin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas valt dit idd niet onder de ziektewet.
Vind dit een uitzondering die ook zeker niet onder `is volledig genezen valt.
Dit is niet enkel het uiterlijk vertoon, het gebit is een functioneel onderdeel van het lichaam, de kans is groot dat gast niet naar behoren functioneert zonder gebit, geestelijk zeker niet.
Zonder gebit voelt gast zich bloot, je zou bijna zeggen dat het net zo is als in je blote kont naar je werk gaan.
En de baas zegt ach niemand let er op we zijn toch volwassen, je kunt toch gewoon aan het werk.
Pff wat een rotsituatie.
Vind dit een uitzondering die ook zeker niet onder `is volledig genezen valt.
Dit is niet enkel het uiterlijk vertoon, het gebit is een functioneel onderdeel van het lichaam, de kans is groot dat gast niet naar behoren functioneert zonder gebit, geestelijk zeker niet.
Zonder gebit voelt gast zich bloot, je zou bijna zeggen dat het net zo is als in je blote kont naar je werk gaan.
En de baas zegt ach niemand let er op we zijn toch volwassen, je kunt toch gewoon aan het werk.
Pff wat een rotsituatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dat is precies waar ik mee zit. Natuurlijk zou ik technisch gezien kunnen werken. Maar er komt zoveel meer bij, ik zit er geestelijk helemaal doorheen na al die traumatische operaties, net ook te horen gekregen dat ik waarschijnlijk niet meer geholpen kan worden. Je gezit is je visitekaartje, maar je moet eten ( kan niet in bijzijn van collega's), drinken en zoveel meer...Je voelt je inderdaad onzeker, ik mij ook vernederd, het voelt bloot, maar daarnaast praat ik moeilijk, heb zware hoofdpijnen door de kaak enz.. enz...Het is heel moeilijk...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@marjonski, dank voor je begrip.inderdaad weet en snapt mijn baas niet wat ik voel.maar volgende week krijg ik en tijdelijke prothese...hoop dat dit goed werkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry Bo, ik dacht dat je hier gast heette.
Ik vindt dat je helemaal gelijk hebt.
Het praten en eventueel lachen of gewoon je mond opendoen is al teveel.
Je mond is wel waarmee je communiceerd en dat heb je nodig op je werk.
Zonder communicatie ben je nergens waneer je geen gebarentaal oid spreekt.
Heb je alle argumenten met onderbouwingen naar je baas bekend gemaakt?
Ik vindt dat je helemaal gelijk hebt.
Het praten en eventueel lachen of gewoon je mond opendoen is al teveel.
Je mond is wel waarmee je communiceerd en dat heb je nodig op je werk.
Zonder communicatie ben je nergens waneer je geen gebarentaal oid spreekt.
Heb je alle argumenten met onderbouwingen naar je baas bekend gemaakt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het ontzettend naar voor je. Ik denk dat het wel goed is om op therapeutische basis wel op je werk te komen. Misschien beter om je baas tandloos te confronteren. Wilt hij echt iemand hebben op de receptie met geen tanden? Ik denk dat hij het onderschat.
En je collega's hebben vast wel begrip er voor dat je geen tanden hebt want ze weten neem ik aan dat je wel hun hebt ingelicht over je bottransplantatie.
Maar ik begrijp volkomen als jij dit ook absoluut niet wilt. Maar het is maar een tip van een vreemd persoon. Ik wens je iedergeval wel ontzettend veel sterkte en hou je taai!
En je collega's hebben vast wel begrip er voor dat je geen tanden hebt want ze weten neem ik aan dat je wel hun hebt ingelicht over je bottransplantatie.
Maar ik begrijp volkomen als jij dit ook absoluut niet wilt. Maar het is maar een tip van een vreemd persoon. Ik wens je iedergeval wel ontzettend veel sterkte en hou je taai!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lieve mensen, bedankt voor jullie reakties. @Nonamanis= Je gezicht is je visitekaartje, met je mond moet je idd communiceren en zonder communicatie is niets mogelijk eigenlijk. Ik ben heel open en eerlijk op het werk geweest wat al moeilijk genoeg was. Om te vertellen hey trouwens ik heb geen tanden in mijn mond en draag een kunstgebitje..pfff toch niet echt een onderwerp dat je aan de grote klok wilt hangen. Althans ik niet. En @ Melodytje91= Inderdaad onderschat zo'n beetje iedereen met eigen tanden in de mond hoe het is om zonder tanden (met gebit) door het leven te gaan vooral als je erge operaties hebt gehad en soms maanden geen tanden in mag. Je sociale leven ligt op zijn gat, werk dus problemen, eten lastig enz. enz... Er komen dan buiten de lichamelijke problemen ook psychische problemen bij.
Toch bedankt voor jullie begrip, had ik even nodig want zat er even doorheen. Nu gaat het beter :). Zo anoniem over je probleem praten is ook wel fijn.
Toch bedankt voor jullie begrip, had ik even nodig want zat er even doorheen. Nu gaat het beter :). Zo anoniem over je probleem praten is ook wel fijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Lies12 = Dit klopt allemaal wat je zegt. Ik heb vandaag ook een gesprek weer met bedrijfsarts gehad. Deze begrijpt mij volkomen en heeft net geregeld dat ik thuis mag werken tot ik volgende week tanden in de mond heb. Hadden ze dit eerder gedaan dan had ik niet zoveel stress hoeven hebben. Ik kan namelijk heel goed mijn werk van huis uit doen.
Maar goed...ik heb nu even rust. Bedankt.
Maar goed...ik heb nu even rust. Bedankt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh wat vervelend dit te lezen. Veel sterkte, en tel de dagen af, tot je weer een kunstgebit mag hebben!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zegt: hey trouwens ik heb geen tanden in mijn mond en draag een kunstgebitje: kun je dan nu wel je tijdelijke kunstgebit dragen? Een kunstgebitje is geen schande...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@echtniet11// bedankt voor je steun. Ik tel inderdaad de dagen af tot ik weer een normaal gezicht heb met tanden in de mond...Voel ik me eindelijk weer mens ! @ stippel// haha ja dat is me wat...ik weet dat het geen schande is een kunstgebit te dragen, maar je loopt er zekers ook niet mee te koop. Is toch iets prive's..vind ik...heb er al genoeg over moeten praten...maar het gaat vast allemaal goedkomen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb jarenlang zo'n kleppergebitje met twee voortanden gehad voordat ik een brug kreeg. Heb er als kind veel lol mee gehad door ze uit te steken als hazentandjes. Ben er eigenlijk nooit om uitgelachen. Mijn moeder draagt sinds haar 16'e een kunstgebit.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.