Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan iemand mij een ander woord voor zelfstandig geven in het engels? Op internet vind ik alleen "independent".

Ik heb dit nodig voor een CV mbt een interne functie. Independent klinkt mij meer als onafhankelijk en wat ik wil laten weten is dat ik geleerd heb zelfstandig te worden in mijn functie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (8)

Je zou als alternatief voor independent "self-reliant" kunnen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Independent zou ik inderdaad ook niet doen. Ik zou er zoiets van maken: "I have learnt how to work individually and be self-supporting." (of 'learned' als je Amerikaanse spelling doet)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
autonomously/self directed

http://www.thefreedictionary.com/autonomously

(I can hold my own)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dacht meteen aan: self-sustainable.
http://www.thefreedictionary.com/_/dict.aspx?word=self-sustaining
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dacht er gelijk aan dat je niet wilt vertellen, hoe los je kunt handelen, onafhankelijk van anderen, maar dat je ruim voldoende vaardigheden bezit, of over beschikt, zodat je de functie kunt vervullen.
Ik zou daarom liever spreken over
sufficient skills suiting this job. Ik heb het bij Google translate gecontroleerd en het klopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch is independent het juiste woord hiervoor.
Het betekent dat je zelfstandig kunt werken/beslissen en niet afhankelijk bent van anderen.
In feite ben je ook onafhankelijk als je zelfstandig bent.

Toegevoegd na 5 minuten:
"I've learned to work independently" of "I've learned to take independent decisions in my functioning".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Self -supporting zou, gezien het doel van wat je aan wilt geven volgens mij ook goed kunnen.
Mensen die leren autonoom te functioneren zijn ook self-supporting.
Ik kan het mis hebben maar gevoelsmatig geef je dan ook aan dat je dat eerst niet was maar die vaardigheden verworven hebt.

Independent betekent inderdaad onafhankelijk, maar welke zelfstandige is er onafhankelijk?
Je ben je leven lang afhankelijk van elkaar, hoe je het ook bekijkt.
Er is echter verschil tussen onafhankelijk zijn of zelfstandig te kunnen werken, zelfstandig te kunnen zijn , letterlijk betekent zelfstandig dat je jezelf staande kunt houden en daar sluit self-supporting maar op aan.
Daar ik dit woord niet eerder in vraag of antwoorden ben tegengekomen noem ik het toch maar.
Met het risico dat er weer veel gemind wordt bij vertalingsvragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Self-Employed is ook nog een optie als het om een zelfstandig ondernemer gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing