Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke eigenschappen zijn belangrijk om filiaalmanager van een drogist te worden? En wat kan ik als reden opgeven voor deze carrieremove?

Ik werk nu als docente in het middelbaar onderwijs en ik wil dus een carrieremove gaan maken.
Ik heb tijdens mijn studie in een winkel gewerkt en ik heb dat altijd als zeer leuk ervaren.
Ik wil niet meer in het onderwijs werken, omdat ik de bureaucratie en onmogelijkheden zat ben. Ook in het onderwijs wordt veel bezuinigd. Ik ben bang dat het verkeerd overkomt als ik eerlijk ben hierover.
Daarom aan jullie de vraag hoe ik de reden het beste kan formuleren? Daarnaast wil ik graag weten wat belangrijke karaktereigenschappen zijn om een goede filiaalmanager te worden.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Goede eigenschappen in de detail-handel zijn:

- Vraagbaak. Medewerkers en klanten kunnen met al hun vragen en problemen bij je terecht.
- Leider. Je geeft instructies aan je personeel en stuurt alle bedrijfsactiviteiten aan.
- Waakhond. De prestaties van je personeel en de omzet van je vestiging houd je scherp in de gaten. Wanneer er verbeteringen nodig zijn, stel je deze voor aan de directie.
- Duizendpoot. Je hebt gedurende de dag een groot aantal wisselende taken. Omdat er altijd wel iets mis gaat of onverwachts gebeurt, moet je snel actie kunnen ondernemen. Je kan dan ook snel schakelen.
- Speurneus. De ontwikkelingen op de markt volg je nauwkeurig. Je kijkt naar wat de concurrent doet en speelt daar adequaat op in.
- Manusje-van-alles. Eigenlijk vervult een goede bedrijfsleider vaak meerdere beroepen tegelijk. Hij is zowel de account manager als de inkoper van zijn bedrijf. Ook de marketing en verkoop neemt hij voor zijn rekening.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Flexibel
Organiserend
Inlevend
Leidinggevend vermogen
Goed verkoop technieken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als reden is "tijd voor verandering/iets nieuws" prima te accepteren, of dat je niet meer gelukkig bent op je plek.

Door de bezuinigingen zou ik zelf juist even wachten: mocht er een reorganisatie komen, dan zijn er vaak leuke bonussen voor medewerkers die vrijwillig opstappen.

Kijk voor meer informatie eens bij opleidingsinformatie
(bijvoorbeeld http://www.davinci.nl/site/media/documenten/Bedrijfsgroepen/Produktkaart%20Filiaalmanager.pdf )
of op een vacaturesite (http://www.indeed.nl/Filiaalmanager-vacatures)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drogist is een vak, je moet hiervoor diploma's halen, een goede manager heeft die diploma's ook, dus echt het vakdiploma drogist, zodat je weet waar jouw medewerkers mee bezig zijn en ze ook, indien nodig, kan en mag helpen.
Ook is het belangrijk dat je weet hoe het is om in een drogisterij te werken, het lijkt heel leuk, maar er zitten dus ook minder leuke kanten aan, dus als je dit nog niet gedaan hebt, zoek dan een baantje in een drogisterij, zodat je weet wat daar allemaal bij komt kijken, als dit je bevalt, kun je je diploma's halen en je hogerop werken. Volg vervolgens cursussen die je leren een goede leider te zijn, neem je ambities serieus, lesgeven is een ander vak dan leiding geven. Ook in de drogisterij wereld merken ze van de crisis, spring dus niet in het diepe, maar zoek eerst uit of het je droombaan echt is. Blijf boven je functie mens.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als reden kun je geven, dat je je droom na wilt streven, maar blijf wel eerlijk ten opzichte van je huidige werkgever en jezelf. Zorg dat je eerst een andere baan hebt, dat hoeft niet direct een leidinggevende te zijn, voordat je je oude opgeeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing