Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke eigenschappen zijn belangrijk om filiaalmanager van een drogist te worden? En wat kan ik als reden opgeven voor deze carrieremove?

Ik werk nu als docente in het middelbaar onderwijs en ik wil dus een carrieremove gaan maken.
Ik heb tijdens mijn studie in een winkel gewerkt en ik heb dat altijd als zeer leuk ervaren.
Ik wil niet meer in het onderwijs werken, omdat ik de bureaucratie en onmogelijkheden zat ben. Ook in het onderwijs wordt veel bezuinigd. Ik ben bang dat het verkeerd overkomt als ik eerlijk ben hierover.
Daarom aan jullie de vraag hoe ik de reden het beste kan formuleren? Daarnaast wil ik graag weten wat belangrijke karaktereigenschappen zijn om een goede filiaalmanager te worden.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Goede eigenschappen in de detail-handel zijn:

- Vraagbaak. Medewerkers en klanten kunnen met al hun vragen en problemen bij je terecht.
- Leider. Je geeft instructies aan je personeel en stuurt alle bedrijfsactiviteiten aan.
- Waakhond. De prestaties van je personeel en de omzet van je vestiging houd je scherp in de gaten. Wanneer er verbeteringen nodig zijn, stel je deze voor aan de directie.
- Duizendpoot. Je hebt gedurende de dag een groot aantal wisselende taken. Omdat er altijd wel iets mis gaat of onverwachts gebeurt, moet je snel actie kunnen ondernemen. Je kan dan ook snel schakelen.
- Speurneus. De ontwikkelingen op de markt volg je nauwkeurig. Je kijkt naar wat de concurrent doet en speelt daar adequaat op in.
- Manusje-van-alles. Eigenlijk vervult een goede bedrijfsleider vaak meerdere beroepen tegelijk. Hij is zowel de account manager als de inkoper van zijn bedrijf. Ook de marketing en verkoop neemt hij voor zijn rekening.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Flexibel
Organiserend
Inlevend
Leidinggevend vermogen