Collega is te streng, wat kan ik hier aan doen?
Ik ben samen met een andere collega vulploegleider in een supermarkt. Wij hebben allebei andere avonden. Ik krijg steeds vaker te horen dat hij veel te streng is en dat mensen hierdoor niet graag met hem willen werken. Op het werk is ook een meisje dat, zoals zij zelf zegt, nogal 'lomp' is en dus regelmatig last heeft van kneuzingen en dergelijke. Lastig, maar er is rekening mee te houden.
Mijn collega plaatst echter opmerkingen als 'wat heb je nu weer?' op een geïrriteerde toon. Gisteren was het zelfs zo dat hij op 'mijn avond' naar haar toe is gegaan en gevraagd heeft 'en, heb je nu ook weer wat?' en toen weggelopen is.
Toen ik het hoorde van het meisje was ik van binnen flink boos, maar heb besloten om er niets van te zeggen. Mijn collega zou namelijk dat meisje nog meer de grond in boren. Het meisje heeft ook, na vragen door mij, gezegd dat zij zich buitengesloten voelt op de avonden dat mijn collega de avond heeft. Bij mij heeft ze dit niet, ik geef haar dan ook de aandacht die ze nodig heeft.
Hoe kan ik deze situatie veranderen? Het lijkt mij niet goed als mijn collegavulploegleider 'Pitbull' genoemd wordt door de mensen die onder hem werken. Overleg met de chef is mogelijk, maar zal weinig uithalen. Hij is namelijk een maatje van de chef. Hij doet overigens tegen bijna alle collega's zo streng, maar tegen het hierboven besproken meisje wel het ergst.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.