Is dit redelijk? Moet de werkgever de no-claim vergoeden? zie uitleg.
Op het werk maken we gebruik van een bureau van psychologen die medewerkers die psychisch in de knel komen helpen. Deze behandeling wordt door de werkgever betaald. De problemen zijn zelden alleen ontstaan door het werk, maar meestal is het een combinatie van factoren (bijv. perfectionistisch persoon en drukke baan).
Dat psychologenbureau maakt gebruik van een verwijzing van de bedrijfsarts waardoor zij de kosten van de psychologische hulp gedeeltelijk kunnen claimen bij de zorgverzekeraar. Het restant (ruim 800 euro voor 8 behandelingen met rapportages en rondetafelgesprek) wordt door de werkgever betaald.
Nu krijg ik een vraag van een medewerker of wij als werkgever de no claim die zij verliest vergoeden (dus 155 euro). Zij heeft verder geen gebruik gemaakt van zorg dit jaar en doordat wij deze hulp hebben aangeboden, moet ze nu de no-claim betalen.
Daarnaast geldt normaal gesproken voor psychologische hulp 10 euro eigen bijdrage per sessie. Of we dat ook deden vergoeden.
Wat vinden jullie hiervan? Is dit een redelijk verzoek?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.