Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is het mogelijk met vmbo kader naar mbo 4 te gaan?

Beste mensen ik heb vmbo kader en wil naar mbo 4 zodat ik naar hbo master kan gaan ik wil officier van de marechaussee worden vandaar dat ik hbo wil maar is het dus mogelijk wat ik net benoemde?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ja, je kunt van VMBO Kader naar MBO4. De toelatingseis voor MBO4 is kaderberoepsgerichte,- gemengde of theoretische leerweg. En met MBO4 ben je weer toelaatbaar op het HBO. Dus de route die je noemt is inderdaad mogelijk. (als je alles haalt natuurlijk, maar dat spreekt voor zich)
Vraag je decaan om informatie. Hij of zij weet er alles van, ook welke MBO-opleiding je het beste kunt kiezen. Je moet je trouwens snel gaan aanmelden, omdat 1 april bij veel opleidingen de uiterste datum is. Vandaag dus :-)
Moeilijker kan het worden om bij de Marechaussee te komen. Maar dat weet je waarschijnlijk wel, omdat je je verdiept hebt in het werken bij de Marechaussee.
http://www.werkenbijdemarechaussee.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het ligt er maar net aan naar welke MBO opleiding je naar toe wil. Sommige mensen bij mij in de klas beginnen met een 4 jarige niveau 4 opleiding en ik begin op niveau 3 en eindig met een niveau 4 diploma in 3 jaar. In een intake gesprek komt de school erachter of jij wel geschikt bent voor een MBO niveau 4 opleiding want van kader naar MBO 4 is een aardig grote stap.

Toegevoegd na 1 minuut:
Waarom ga je trouwens niet door naar havo? Dat scheelt je 2 jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing