Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

als je bent ontslagen mag je dan later opnieuw solliciteren op hetzelfde bedrijf maar dan in een andere buurt/omgeving?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

ik weet het niet zeker, maar ik denk da ze dat nog wel ergens in de computer hebben staan. ze kunnen bij een sollicitatiegesprek immers heel je verleden terughalen ik weet dit niet zeker maar het zou absurd zijn als het kon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles mag. Vaak is er wel een centraal adres waar de sollicitaties naartoe gestiutd moeten worden. En in je cv staat ook dag je er al eens gewerkt hebt dus dan kunnen ze intern navraag doen of aan jou.
Zolang je eerlijk en open bent kunnen ze je niets verwijten. Tenminste, niet dat je solliciteert.
De reden van ontslag kunnen ze je wel verwijten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Solliciteren amg altijd, of je er iets mee opschiet is iets anders, maar misschien heb je capaciteiten die je op het andere bedrijf beter kunt gebruiken. Niet geschoten altijd mis, maar houd rekening met eventuele vragen over het ontslag, probeer niet negatief te doen over het vorige bedrijf
anneliez
13 jaar geleden
Ja, je bent vrij om te solliciteren waar je wilt.

Als ze iets met je sollicitatie gaan doen, ligt natuurlijk aan de reden voor je ontslag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat mag je zeker.

En indien jij kan motiveren waarom je binnen hetzelfde bedrijf doch in een andere omgeving wenst te werken dan kan dat zelfs in jouw voordeel uitdraaien omdat je enerzijds aangeeft dat je geen wrok koestert jegens het bedrijf zelf doch voor jezelf gelooft dat je in een andere omgeving wel rendabel kan zijn voor hen.

Ik zou jou als manager van zo'n bedrijf alleszins uitnodigen voor een gesprek omdat ik zo'n stap als teken van moed, lef en/of doorzettingsvermogen beschouw en dan wil ik best eens luisteren wat ik via jou over mijn eigen bedrijf kan leren.

Zorg dus wel dat je vanuit een positieve motivatie solliciteert en niet vanuit eventuele wrok want anders val je gegarandeerd door de mand.

Succes en laat je hoe dan ook door niemand van je stuk brengen hoor. De wereld is aan de durvers!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing