Hoe laat ik zien dat ik hard werk?
Even uitleggen:
Ik heb het grootste gedeelte van mijn carrière al het probleem dat ik niet duidelijk laat zien wat ik doe.
Managers en collegae krijgen het gevoel dat ik niet veel doe en loop te lanterfanten.
Op dit moment werk ik op een project waar ik vooral veel invoerwerk doe, een soort veredelde datatypist :-)
Voor deze klus zijn 4 man aangenomen die allemaal hetzelfde werk doen. Orders invoeren en controleren.
Uit het systeem blijkt dat ik de helft van het alle orders heb ingevoerd en heb hiermee meer als het dubbele van de eerstvolgende verwerkt.
Toch krijg ik te horen dat ik loop te lummelen en dat ik "onder druk" gezet moet worden om mij te laten werken.
Ik weet van mijzelf dat ik een "sociaal" iemand ben, ik hou van een babbeltje op zn tijd en hoe druk ik het ook krijg, ik geef geen krimp, ik doe mn werk zonder te klagen.
Meestal gaat het werk mij ook makkelijker af als bij anderen, tenminste zo lijkt het in mijn ogen.
Hoe kom ik nu van het stempel "lui" af, want dit achtervolgd mij al veel te lang en is zeer zeker niet waar, maar het is het beeld wat mensen van mij krijgen.
Probeer meer contact te zoeken met de leiding gevende, maak hem/haar je sparrings partner. Laat zien dat je boven de rest staat. Breng nieuwe ideeen aan, verbeter slagen ect. Je wordt er niet populairder door, maar de belangrijkste mensen weten je inzet.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.